Dag 14 en 15 - Reisverslag uit Curry Village, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 14 en 15 - Reisverslag uit Curry Village, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 14 en 15

Door: abelenhesteropreis

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

12 September 2011 | Verenigde Staten, Curry Village

10 September
Vanuit Bishop zijn we redelijk op tijd vertrokken naar Yosemite Park. Het had even wat voeten in aarde voor we een goedkoop tankstation hadden gevonden en een goede kop koffie, maar... gelukt!
N.B. De benzineprijzen kunnen in een klein dorp al 30 cent per gallon verschillen, vandaar ons typisch Nederlands op-zoek-naar-de-goedkoopste-pomp-gedrag.

Voor we het park binnen reden hebben we nog een 'loop' gemaakt rondom June Lake. Schitterend! Eenmaal het park binnen zie je vele watervallen en zeer hoge bergen. De bergpas waarop je rijdt ligt op meer dan 9000 voet hoogte (een voet is rond de 30 centimeter, dus reken maar uit). Onderweg werd het wat kouder en er viel een bui. Opeens stonden er allemaal auto's stil... EEN BEER!! We hebben een beer gezien! Een echte! Joepie! Aangekomen bij onze slaapplaats: een tent. Na wat krabben achter de oren, dat we toch echt 2 nachten in dat ding gingen knorren, met goed fatsoen alles dat voor beren kan dienen als voedsel (dus niet alleen mensenvoedsel, maar ook wasmiddel, shampoo, deo etc.) in zogeheten bearlockers gestopt. Vervolgens een ommetje gemaakt over de camping, een hotdog gehaald en de bus gepakt naar een stikluxe hotel verderop. Daar heerlijk een rood wijntje (Hester) en een biertje (Abel) genuttigd in de tuin met uitzicht op tientallen eekhoorns, een molletje en bergen en bomen.
De bus weer terug genomen en gestrand bij de pizzacorner. Enorme pizza voor 2 personen besteld, biertje erbij en gezellig gekletst met een stel Amerikanen.
Op tijd in de mand. Gloeiende, wat een gesnurk om ons heen...

11 September
10 jaar terug was de wereld in rep en roer. Hier merk je er totaal niks van. Het is dat er iets in de New York Times stond en dat we dat toevallig lazen, anders was het een dag als alle anderen geweest.
Vanmorgen opgestaan, gedouched in een piepklein hokje, en maar weer eens een was gedraaid. Heel saai, je bent zo 70 minuten verder (je moet de zooi namelijk ook drogen) en er was bij de wasserette (bevindt zich op een ander kamp) geen fluit te doen.
We zijn tot de conclusie gekomen dat kamperen best wat heeft, maar dat we de volgende keer een stacaravan willen. Dit heeft ook te maken met onze ontzettend slechte voorbereiding op het kampeeravontuur.
Vervolgens zijn we in de auto gestapt om bij een andere lodge te gaan eten om vervolgens wat hotspots te gaan bekijken. Het doel was de auto parkeren en wat wandelen.
Helaas, het liep anders. Abel en Hester gaan kamperen en wat gebeurt er? HET GIET! De hele rest van de dag! En niet gewoon wat regen, nee, hoosbuien. Regelrechte hoosbuien.
Om toch iets te kunnen doen, hebben we met de auto het hele park doorgescheurd. Het uitzicht was niet denderen\ vanwege de wolken en de regen, maar we hebben dankzij de regen heel veel watervallen gezien. Wat mooi!
Naarmate we hoger en hoger kwamen zakte de temperatuur naar zo'n 7 graden Celcius. Wat een verschil met 2 dagen eerder! We hebben zelfs langs besneeuwde stukken gereden. De winter zet in ieder geval al in, hoog in de bergen.
As we speak zitten we in een soort van huiskamer met koffie en een muffin. We gaan zo maar eens een biertje halen en over een uur of anderhalf lekker wat eten.
Morgen gaan we weer naar San francisco, auto inleveren (snik snotter) en we hebben een hotelletje bij de luchthaven. Wel zo handig als je de volgende ochtend op tijd moet vliegen naar Memphis.

• 12 September 2011 - 01:39

Rich:

Ojeej, kamperen in de regen.. Klinkt bekend... :)
    Liefs, X

• 12 September 2011 - 06:13

Midget:

Er staan gewoon bedden in jullie tent. Dat is nog best luxe kamperen toch? ;-)

• 12 September 2011 - 08:15

Judy:

Noemen jullie dat kamperen? Niet eens een lek luchtbedje?? :)

Jammer van de regen (hoewel ik er vanmorgen, toen ik het las in een mailtje van Hester, vreselijk hard om heb moeten lachen :))! Maar dat is vast de enige regen die jullie nog gaan krijgen! Houd moed!

x

• 12 September 2011 - 08:40

Femke/Huub:

Tja, kamperen ... Overigens zijn de mollen in onze tuin veel onbeschofter. Ze laten zich niet eens zien terwijl ze de boel vernielen!!

• 12 September 2011 - 18:54

Eef En Joost:

wat een lieve eekhoorn!!!! de foto's zijn gaaf en de verhalen ook kei leuk! joost is onder de indruk van de "fear and loathing- imitatie" van abel, en eef heeft geen idee waar hij het over heeft!
    veel plezier nog lieverds!! xxx

• 14 September 2011 - 07:58

Pleuni:

Ik ben even een "lees" inhaalslag aan het maken en naast dat ik verhalen top vind, zijn de foto's echt geweldig!
    Zouden zo allemaal mooie ansichtkaarten kunnen zijn!

XXX