Dag 19 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 19

Door: abelenhesteropreis

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

16 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

15 September
We waren vandaag voor achten op de luchthaven. Koffie... ontbijt... vliegtuig in... na anderhalf uur vliegtuig uit... Plaats heette Charlotte, en ze hadden er een BURGER KING! Nou, zoveel whoppers hadden we nog niet op, sterker nog, 1 om precies te zijn, dus: Whopper it was! Yumyum!
Beetje opschieten en weer vliegtuig in en vanmiddag rond een uur of 15.00 geland. New York!!! The Big Apple!!! Nieuw Amsterdam!!! Vervolgens met een enorm chagrijnige taxichauffeur richting lower Manhattan getuft. Bliksem, wat had die man een slechte bui. Hij had een privé-afspraak maar werd door zijn baas toch gedwongen (na een flinke reprimande) om braaf zijn shift te rijden, dus wij gingen gezellig met hem mee, meneer reed in zijn 'enthousiasme' ook nog bijna iemand overhoop.
Hotel is netjes, schoon, de bedden schijnen heerlijk te zijn, en het is 10 minuten van Times Square met de metro. Ons uitzicht is de onderkant van een brug waar met grote regelmaat een metro overheen crosst. Gelukkig is het 10-dubbel glas, maar zo af en toe denderen we bijna ons bed uit. Oja, we zitten zo 'diep' in Chinatown, dat niemand Engels verstaat. Wat een giller! Maar goed, we zitten hier verder prima! Hester is bij de overburen 5 minuten bezig geweest om uit te leggen dat we graag 2 biertjes wilden kopen.
We hebben een onbeperkte metrokaart gekocht, altijd voordeliger dan losse kaartjes en op naar Times Square. Wat is het hier verdomd groot. Alles is groot! Rondgewandeld en hapje gegeten bij Applebees. Knap van de serveerster dat ze ons van alles aangesmeerd kreeg.
Vervolgens zijn we beland bij Gotham Comedy Club, ook wel bekend van de stand-up comedians op Comedy Central. Flesje wijn erbij en kunnen lachen om met name zelfspot van de verschillende performers.
Iets voor elven in het hotel, en morgenmiddag de Food-on-Foot-tour!

• 16 September 2011 - 05:32

Bart:

Wauw!!!!
    Als klap op de vuurpijl noem je zoiets...

• 16 September 2011 - 05:39

Eva:

Heerlijk om iedere ochtend jullie verhalen te lezen. Zo kunnen we ook een beetje meegenieten!
    Kan niet wachten om de verhalen te horen en de foto's te bekijken.
    Veel plezier nog!

Liefs X

• 16 September 2011 - 07:46

Rich:

Whoeoeoe! Wat gaaf, de klassieke hotelkamer naast de metro, zoals we die alleen maar kennen uit de films! :)
    Geniet!
    Kus, X

• 16 September 2011 - 09:42

Sam:

HUFTERS!

• 16 September 2011 - 09:53

Midget:

GAAF!! wil ook heel graag een keer naar new york...

Veel plezier nog!! x

• 21 September 2011 - 08:00

Pleuni:

Vet vet vet vet vet vet vet vet vet jaloers!! Maar het is jullie gegund hoor!!