Dag 18 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: abelenhesteropreis

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

15 September 2011 | Verenigde Staten, Memphis

14 September
Wederom op tijd uit de veren. Met de shuttle naar de andere kant van Bealestreet, daar vertrok een bus die (gesponsord door Sun Studios) ons gratis naar Graceland zou rijden. Dit bezoek aan Graceland was een tienerdroom van Abel. Bus in, minuut of 20 rijden en aangekomen bij Graceland de al vooraf bestelde kaartjes opgehaald. Abel wilde graag op de foto met het originele hek, dus daar zijn we mee begonnen.
Vervolgens de tour door het huis, de bijgebouwen en de tuin waar Elvis ook begraven ligt. Erg indrukwekkend en alsof de tijd stil heeft gestaan!
We hebben ook nog de autocollectie en de twee vliegtuigen bewonderd. We verbaasden ons over het formaat van het allergrootste vliegtuig. Hierna zijn we de bus weer ingestapt en naar Sun Studios getuft. Allerlei grote namen hebben hier hun muziek opgenomen of Sun Studios als platenlabel gehad (BB King, Elvis, Roy Orbinson, Johnny Cash, U2 etc.). Het is piepklein, maar gaaf dat alles nog in oude staat is en heden ten dage door iedereen gebruikt kan worden als opnamestudio.
Vanuit de Sun Studios met een trolley naar het National Civil Rights Museum (het hotel waar Martin Luther King werd doodgeschoten). Het had nogal wat voeten in aarde voor we de juiste trolley hadden, die overigens zo traag gaan als een naaktslak, dus helaas was het al 3 kwartier voor sluitingstijd toen we aankwamen. Toch naar binnen gegaan en geprobeerd de tijd die we hadden zo goed mogelijk te benutten.
Na onze laatste stop zijn we even naar het hotel gegaan om spullen weg te leggen en vanuit daar met de shuttle richting het centrum. We hebben gegeten bij Hooters, en dit keer waren het wél de bekende hooters-meisjes in hotpants en een te strak hempje. Lekker gegeten en vervolgens nog een drankje gedaan bij BB King's. Toen was het mooi geweest.
We zijn nu weer in het hotel en gaan morgen om half 10 vliegen, dus moeten weer behoorlijk vroeg op de luchthaven zijn.
Ons volgende verslag is vanuit The Big Apple!

• 15 September 2011 - 06:24

Midget:

Wat super bijzonder om daar te zijn!!

Thanx nog voor de B-day wishes, lief van jullie :-)

X

• 15 September 2011 - 08:21

Rich:

Wederom cool! :)
    Fijne vlucht naar NY!
    X

• 15 September 2011 - 08:25

Femke/Huub:

Mooie foto's! Abel achter de microfoon en Hestertje naast haar vliegtuig! De 'Peabody Ducks' nog gezien?

• 18 September 2011 - 06:40

Michel L. :

Hé Abel en Hester!
    Wat leuk om jullie verhalen zo te lezen!
    Overigens lijk je met zo'n microfoon in je handen meer op Roy Orbison dan op Elvis, beste Abel. Goeie terugreis alvast!

• 19 September 2011 - 12:31

Dave: