Dag 22 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: abelenhesteropreis

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

19 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

18 September
De dag begonnen met een gezellig skype-je, vervolgens douchen en de hort op. De eerste stop was de welbekende BrooklynBridge. We zijn de brug voor de helft opgelopen, zodat je zowel van de skyline van Manhattan als van de skyline van Brooklyn kunt zien. Opvallend is dat de nieuwe gebouwen op het WTC overal uit lijken te springen, ook al zijn de bouwwerkzaamheden pas op de helft en dus ook de hoogte van de gebouwen. Laat het eye-catchers worden!
We zijn weer teruggelopen en de metro ingedoken. Volgende stop: de Staten Island Ferry. Via Wallstreet zijn we richting het zuidelijkste puntje van Manhattan gelopen om de Ferry te kunnen nemen. Dit is een gratis overtocht tussen Manhattan en Staten Island. Je kan vanuit de ferry heel goed de skyline zien en het vrijheidsbeeld. Eerst hebben we gegeten, en nog even stil blijven staan bij de overblijfselen van een kunstwerk uit de Twin Towers, dat gehavend en al een nieuwe plek heeft gekregen. Doorgestiefeld en de ferry op, samen met zo'n 1000 New Yorkers met vast een nuttigere bestemming dan wij hadden. Deze overtocht hebben we zowel heen als terug gemaakt. Op de terugweg zaten we naast een erg gezellige non met haar hele familie.
Hierna was het tijd om naar de 'upper east side' te metro-en om het Guggenheim te bezoeken. Het gebouw komt in talloze films en series terug en is herkenbaar uit duizenden.
De expositie, van een of andere Koreaan genaamd Lee, was niet helemaal aan ons besteed, vooral de uitleg (lang leve de headphones) deed geregeld wat zweverig aan. De permanente collectie met Picasso, Monet en Manet is een stuk leuker, alleen is deze vrij klein.
Hierna waren de voeten moe. Tijd om de metro te nemen naar Eastvillage. Hier waren we gisteren met de FOF-tour geweest. We hadden besloten te gaan eten bij een italiaan die ons was aangeraden door de gids. We begonnen met een biertje bij de bar die de geweldige hamburgertjes serveert. Uiteindelijk zijn we hier niet meer vertrokken en hebben we ons ongans gegeten aan de meest geweldige mini-hamburgers ooit.
De wijk Eastvillage is wel de wijk waar wij ons het meeste thuis voelen. Allerlei kleine tentjes (zie de foto van de ijscobar van gisteren), bergen hippies, wazige barretjes, prima!

Uiteindelijk naar het hotel gegaan. New York is geweldig, maar je ontkomt niet aan teveel prikkels vanuit alle kanten. Tijd voor een laatste tukje op Amerikaanse bodem, morgenavond om 18.15 uur (Amerikaanse tijd) vliegen we. Dinsdag arriveren we weer in Brussel, waar Judy ons heel lief komt ophalen. Uiteraard volgt er nog een eindconclusie!

• 19 September 2011 - 05:13

Rich:

Cool! Lady Liberty en het Guggenheim!
    Fijne terug reis lieverds!
    X

• 19 September 2011 - 08:38

Judy:

Ik heb ineens zo'n zin in hamburgers...

Ben benieuwd naar de verhalen (voor zover we die nog niet kennen)!! Tot morgen, 7:45 uur Brusselse tijd! ;)

xx

• 19 September 2011 - 12:51

Eva:

Een hele goede terugreis!!

Liefs X

• 19 September 2011 - 12:52

Dave:

Ik moet nu toch wel heel hard lachen als ik het Interpolisgebouw en West-Point zie!
    Goede reis terug!

• 19 September 2011 - 19:52

Sam:

Fijne, veilige reis!

• 20 September 2011 - 14:32

Huub En Femke:

We hebben genoten van jullie verslagen! Wat een geweldige reis! Kunnen jullie weer een tijdje op teren. Morgen een goede reis en dan begint het aflikken weer......

• 21 September 2011 - 08:09

Pleuni:

Vond het top dat jullie ons zo hebben meegenomen op jullie reis!
    Ben ook wel weer een beetje blij dat jullie thuis zijn, want dan kunnen we binnenkort weer een borrel doen.
    Welkom thuis is misschien iets te laat, misschien is welkom jetlag een betere verwoording nu!!
    XXX