Dag 13 - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: abelenhesteropreis

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

10 September 2011 | Verenigde Staten, Bishop

9 September
Het opstaan ging vanmorgen wat moeilijk, evenals het vinden van een goede kop koffie en een ontbijt, buiten Las Vegas. Maar goed, uiteindelijk waren we op weg!
Na een uur of 2 kwamen we aan in Death Valley. God wat een hete, schitterende, hete, bijzondere, hete, mooie vallei! We hebben een paar uitkijkpunten aangedaan om vervolgens 'Badwater', een grote zoutvlakte midden in de woestijn, aan te doen. Vanwege de hitte (45+ graden) besloten we niet in Death Valley te overnachten, maar daar buiten. Vooral Hester had last van de warmte en voelde zich net een lekke kraan.
We hebben heel laat geluncht bij Stovepipe Wells, een motel/restaurant/tankstation/supermarkt in het park. Een paar mijl daar vandaan troffen we een oververhitte minivan aan met 2 'Kiwi'- studenten erin. We zijn gestopt (zoals hier gebruikelijk is, wegens de soms eenzame wegen), en al snel bleek dat er geen beginnen aan was met die auto. Studenten in de Jeep, zoveel mogelijk bagage, minivan afgesloten en met z'n viertjes op weg naar het dichtstbijzijnde dorp waar mogelijk een automonteur zou zijn. Het was een schitterende route, dwars door de bergen!
In Lone Pine, 60 mijl verder, hebben we ze geparkeerd bij een motel, van waaruit ze de volgende dag de monteur zouden kunnen benaderen.
Wij zijn nog enkele dorpen verder gereden. Het kostte dit keer wat meer moeite om een motel te vinden dat betaalbaar en ok was, maar het is gelukt!
Na een 'diner' bij Jack, een lokaal eetcafé, zijn we in een pub/saloon beland, waar we met 2 Amerikanen biertjes hebben gedronken. De heren (55+) waren op mannenweek, dus de ene flauwe grap passeerde de andere (een erkende zelfs eens bij de ander laxeermiddel in het eten te hebben gedaan na een streek van de ander. Gevolg: het 'slachtoffer' heeft zo'n 20 keer in de middle of nowhere een kuil moeten graven...).
Zo. Het is veel te laat en morgen gaan we naar Yosemite Park! We vermoeden dat we daar geen internet hebben, dus over 3 dagen volgt waarschijnlijk pas een update.

P.s. Op het bijgevoegde Kodak-moment van Abel, probeert hij zich zo normaal mogelijk voort te bewegen in CircusCircus...

• 12 September 2011 - 01:42

Dave:

Briljant!! Maar je lijkt wel de dorpsgek...je hebt toch niet?...Ether!?!

• 12 September 2011 - 08:04

Judy:

Zoals ik eerder al heb gezegd: Jut en Jul in Amerika. En als er een DVD-serie van komt, moet die foto van de oxigen-bar op de hoes!

;)