Dag 21 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: abelenhesteropreis

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

18 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

17 September
Grote moeite met opstaan vandaag, we lagen vastgeroest in ons nest. Maar goed, na wat snoozen en een stevige douche, hup in de kleren en op pad. Eerste stop was Central Park, en dan wel Strawberry Fields, het John Lennon Memorial.
We zijn natuurlijk eerst verkeerd gelopen (om op zijn Judy's te zeggen: Jut en Jul in de grote stad), konden nergens koffie vinden, terwijl op elke straathoek het naar je hoofd wordt gesmeten en we werden opgehouden door een soort van Duitse carnavalsoptocht...dwars door New York... Weird!
Overigens, het is erg onlogisch om in NY je weg te vinden omdat alles in blokken is en veel straten 399 blokken lang zijn, zo ook de dwarsstraten en je soms dus eerst 10 minuten de verkeerde kant uitstiefelt, voor je er achterkomt dat je verkeerd zit.
Maar goed, aangekomen bij Central Park en lekker rond gelopen. We passeerden een nogal luidruchtige demonstratie tegen The Boat House (demonstreren kunnen ze hier wel en doen ze graag), een paar meertjes, allerlei mensen die denken geweldig te kunnen schilderen en ongeveer half Japan. Even rondgelopen bij Strawberry Fields, en weer dwars door het park terug richting de metro. We moesten verzamelen voor de Food-on-Foot-Tour bij een van de twee grote treinstations, het Grand Central. Gelukkig, we vonden waar we moesten zijn en waren nog te vroeg ook! De vlag moet uit! Dat gebeurt ons nooit!
Een soort van knuffelgrage, erg vriendelijke en sympathieke lekkerbek nam ons, met nog 28 anderen, op pad. We zijn naar East Village gereden met de metro en hebben 7 stops gedaan, al wandelend. De tour duurde 3,5 uur en in die tijd raakten we aan de praat met Jan en Alleman, gezellig! Op volgorde van voedsel: geweldige mini-cheese/bacon burgers, hele ranzige New Yorkse drank (je moet alles proeven he), Belgische friet, Italiaanse gebraden ham op brood (yumyum!), homemade Cupcakes met heerlijke toppings, pizza (erg grappig, de pizzaria had maar 1 soort pizza, gigantische wagenwielen), met als afsluiting een lekker schepijsje. We waren rond de 20 dollar de man kwijt, dus het motto 'goedkoop en goed' was geslaagd! Echt een aanrader! Overigens, uiteraard hebben we een aantal dingen gedeeld, anders waren we uit onze voegen gebarsten.
Buikje vol, op naar het Empire State Building, dus weer de metro in, en de metro weer uit. Er stond iemand kaartjes te verkopen voor het ESB, waarop wij vroegen: 'ja, maar waar is het dan?' De man wees naar boven.We hadden niet helemaal door dat we er naast stonden. Ghèghè... oeps!
Eerst zijn we nog een biertje gaan drinken want de pootjes deden pijn. Vervolgens zijn we naar boven gegaan. Geweldig uitzicht! Het was helder dus je kon enorm ver kijken. Overal waar je keek, zag je lampjes. Bliksem, wat is deze stad groot zeg...
Hierna hebben we nog een klein hapje gedaan (lang leve de hotdogs), want ondanks onze voedsel-ontdekkingstocht, hadden we wel weer wat trek.
Toen naar het hotel. Eerst bij de Chinese buren (die ook geen Engels spreken) nog 2 biertjes geregeld en nu hebben de voeten rust. Morgen naar het Vrijheidsbeeld en naar het MoMa.

• 18 September 2011 - 12:50

Rich:

Kippenvel bij de in memorialen foto, dat moet indrukwekkend zijn geweest!
    Verder klinkt het weer heerlijk! Geniet van jullie laatste daagjes! Kan niet wachten om alle verhalen en foto's uitgebreid te horen en zien!
    X

• 18 September 2011 - 15:27

Marianne:

Jullie hebben een geweldige reis achter de rug, zo te lezen. Geniet nog heel even en dan de plane weer in, op weg naar een herfstachtig Nederland. En lekker weer werken..... :'-( Niet huilen!

Groetjes,
    Marianne