Dag 20 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: abelenhesteropreis

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

17 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

16 September
oeps... Geen food-on-foot-tour vandaag... die is morgen pas. Daar kwam Hester vanochtend achter.
Ok, change of plans, we gaan naar Ground Zero. Metro, overstappen, Metro en hoppa. Opeens. Daar was Grond Zero. Er wordt volop gebouwd, een rare gewaarwording. We zijn naar het Visitors Centre geweest, waar van alles te zien is, zoals delen van de vliegtuigen, resten van de Twin Towers, maar ook transcripten van telefoontjes die slachtoffers naar huis hebben gepleegd. Dit 'toeristische' bezoek was een stuk indrukwekkender dan we hadden verwacht. We zijn ook met een tour meegegaan in de omgeving van de Towers en eigenlijk op het gehele WTC. Deze tours worden gegeven door vrijwilligers, die hun eigen verhaal hebben. Wij hadden een dame die als fysiotherapeute werkt en vrijwillig op 9/11 en 9/12 op de EHBO heeft bijgesprongen, alsmede de afgelopen jaren als masseuse of fysiotherapeute voor de duizenden vrijwilligers die hebben geholpen om alle resten te bergen en de puinhopen te ruimen.
De andere vrijwilliger was een man die vlakbij de Towers werkte en vanuit daar (te)veel heeft gezien. We hebben vervolgens nog een T-shirt gehaald bij het Fire Department dat recht aan het WTC zit en ook meerdere brandweermannen heeft verloren. Helaas konden we niet bij het net geopende monument, daar moet je online voor intekenen; de wachtlijst is een maand of 2.

Na deze indrukwekkende ochtend hebben we in de rij gestaan op Times Square voor kaartjes voor een musical, met 50% korting. De voorstellingen zijn dan wel dezelfde avond. We vragen ons af of het ook 50% korting is, maar het is in ieder geval een stuk goedkoper dan dat je ze vooraf koopt.
Na een dik half uur hadden we kaarten voor de langstlopende musical van Broadway: The Phantom of the Opera. Voor Abel was het echt een offertje brengen, want hij vindt musicals maar niks. Hester blij, want ze gingen toch!
Nog even wat gedronken en gegeten bij het Hard Rock Café op Times Square en vervolgens naar de musical gegaan. Hester vond het geweldig, Abel vond 'het gaan'. Maar het is natuurlijk een erg klassieke musical, maar oh, wat waren ze goed (aldus Hester).

Tot slot wilden we een biertje drinken bij de bar uit ons boekje (100% New York), maar die bleek dicht te zijn. We moesten plassen, belandden in een Tapasbar en zijn daar 3 uur blijven hangen omdat het zo gezellig was! Enorm laat in het hotel (de metro rijdt in de nacht blijkbaar maar eens per 20 minuuten), dus beetje uitslapen morgen. En dan: De FOOD-ON-FOOT-TOUR!

p.s. We zijn op Times Square op een billboard verschenen, en vervolgens op de foto gegaan (via Billboard) en nogmaals vertoond! Jeej!

p.s. 2: Morgen volgen de foto's

• 17 September 2011 - 09:51

Sam:

Wauw!!! Indrukwekkend!
    Enne Broadway? Gay!

• 18 September 2011 - 09:15

Judy:

The Phantom. Ik ben stikjaloers!!

• 21 September 2011 - 08:03

Pleuni:

Hes, even serieus:
    1. Je zit in New York!
    2. Je gaat in New York naar een musical.
    3. Deze musical is het neusje van de zalm, oftewel The Phantom.

Je maakt ons, oeps foutje, mij echt helemaal gek van jaloezieeeeee!!
    Maar oh oh oh oh wat ubercool!!

XXX