Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 8 en 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 8 en 9

Door: abelenhesteropreis

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

06 September 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

4 September
Vanuit Kingman zijn we vertrokken, hoppa meteen de route 66 op! Beetje jammer dat we de verkeerde kant uit bleken te rijden. Na een kwartier hebben we die fout hersteld en zijn lekker aan het rijden geslagen. Golden Earring en the Beatles op, dus Abel blij. We hebben op het gemakje alle plaatsjes tussen Kingman en Williams doorgereden. In Seligman bij een vrij aparte uitspanning wat gedronken, te midden van allerlei decennia oude zooi. Helemaal leuk!
Vanaf Williams doorgestoomd naar de Grand Canyon. Daar aangekomen ingecheckt in onze soort van hut, pal aan de zogeheten 'zuidrim'. Prachtig en niet te beschrijven! We hebben een biertje gedronken, een uur of anderhalf gewandeld, naar de supermarkt gesjouwd, ergens gaan eten en vervolgens beland in de bar van de lodge. Daar was niet veel te beleven, dus hebben we de boel een beetje op stelten gezet. Uiteindelijk lagen we nog vrij op tijd in bed!

5 September
Uitgecheckt en op een rustig tempo naar de oostelijke uitgang van de het Grand Canyon National Park getuft. Af en toe een stop gemaakt om te genieten van het schitterende uitzicht. Eenmaal het park uit verbaas je jezelf telkens weer over de schoonheid van de streek. Overal zie je enorme scheuren in het aardoppervlak van tientallen meters diep en meerdere meters breed, alsof iemand zomaar op een dag heeft besloten dat dat leuk stond.
We waren op weg naar Page en hebben daar vlak voor een wandeling van in totaal een kilometer of 3 gemaakt (in de loeihitte, in de woestijn, in de wind, overal zand en zweet dus) naar de Horshoe-Bend. De Colorado river maakt hier een heel aparte bocht. Daarna zijn we een plek gaan zoeken om te overnachten, zodoende zijn we beland in het Motel 6. Eenvoudig, je moet er niet te lang blijven, maar met zwembad, airco en Wifi, dus wij waren tevreden.
Vervolgens naar de Antilope Canyon gegaan en een tour gehad van een foto-freak-indiaan die haast had. Wel heel erg mooie foto's gemaakt! Op de terugweg naar de auto waaide het erg hard, en het fijne was dat we door woestijnzand reden. Gevolg: 2 zandmannetjes!
Na dit avontuur was het tijd voor een biertje aan het zwembad. De zon was weliswaar weg, maar heerlijk 2 uurtjes genoten van ipad en boek. De maagjes begonnen te rammelen, dus op zoek gegaan naar een maaltijd. We hebben gegeten bij Denny's, een soort McDonalds, maar dan beter. Was prima! Nu weer op tijd in de hotelkamer met filmpje, ipad, biertje etc.
Morgen naar Zion NP / Bryce Canyon!

P.S.1: Op verzoek een foto van de koelbox. See for yourself!

• 06 September 2011 - 05:52

Eva:

Wat een prachtige foto's. Dat moet in werkelijkheid nog mooier zijn voor jullie! Lekker genieten nog!

Van Jens:
    Vinden jullie het leuk daar? Ik zag jullie op de foto!

Liefs

• 06 September 2011 - 06:55

Rich:

Wauw! Wat een schitterende foto's (die koelbox is wel een beetje gek)! Die van jullie samen in in the Canyon is ook ontzettend gaaf!
    Liefs, dikke kus. X

• 06 September 2011 - 07:20

Midget:

Super foto's vooral die van jullie samen!

Staat er serieus op de koelbox "playmate" ... ?!

• 06 September 2011 - 09:04

Jack:

geweldig, Get your kicks on routte 66.

• 06 September 2011 - 13:04

Pleuni:

Zoo die foto's! Echt supermooi daar, volgens mij!!
    Jullie zitten daar voorlopig nog wel prima, het is hier bijna herfst volgens mij. Oftewel brrrr!!

XXX

• 06 September 2011 - 13:11

Dave:

Zeer schôône plaotjes!!! Gullie hed het goed naor oe zin zie ik wel!! Enjoy!!

• 08 September 2011 - 09:32

Hilke:

Voelt een beetje overbodig.... wat een geweldige foto's! Vooral die binnen de canyon.
    Staat er nou "playmate" op de koelbox?