Dag 7 - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: abelenhesteropreis

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

04 September 2011 | Verenigde Staten, Kingman

3 September
Vroeg opgestaan en voor half acht al in de auto. Bestemming? Newport Beach. Om 9 uur hadden we daar een walvistocht geboekt. Gelukkig viel het mee met de kou op de boot (open boot, ochtend, zee) en konden we in een shirtje lekker op pad. We hebben een paar groepen dolfijnen gezien. Ze sprongen met de boot mee, erg leuk! En als klapstuk hebben we de 'blue whale', een walvis dus, gezien! Wat een gigantische beesten en wat mooi!
Rond 12 uur kwamen we weer bij de auto. Het was erg warm buiten, dus we waren blij dat we een koelbox met ijs en dus koud drinken hadden. Over het uiterlijk van de koelbox kan overigens worden gezegd dat die op z'n minst twijfelachtig is. Het is namelijk zo'n soort box waarmee in Nederland organen worden vervoerd. Dus we kijken er wel met een scheef oog naar (met deze twee zinnen hopen we overigens niemand voor het hoofd te stoten).
We zijn gaan rijden van Newport Beach naar Kingman, Arizona. Dus ook van staat gewisseld. Het was een mooie, lange tocht. Dwars door de rotsen en woestijn. Af en toe zijn we even uitgestapt om bijvoorbeeld van bestuurder te wisselen. Het was dan loeiheet, het bleek rond de 45 graden Celcius te zijn. Rond een uur of 18.00 zijn we aangekomen in Kingman. Dit is een verzamelplaats van motelletjes, truckers, trucks, truckersmeisjes, truckersvoedselketens en benzinepompen.
We zijn beland in de Travelerslodge. Prima, schoon en simpel. Na een duik in het zwembad zijn we gaan eten. Het werd pizza, alleen verkeken we ons lichtelijk op de enorme wagenwielen die we voorgeschoteld kregen. Abel heeft als dappere held zijn hele pizza verorberd, die van Hester ligt voor de helft in de koelkast. Nu bier, boek, series en mand.
Morgen gaan we een stuk van de route 66 rijden!

• 04 September 2011 - 08:05

Rich:

Een walvis! Hoe cool is dat!

X

• 04 September 2011 - 12:36

Midget:

Ja daar kan het dolfinarium niet tegen op! Tof hoor :)

Foto van de koelbox?

• 04 September 2011 - 20:19

Judy:

Hahaha! Ik wil ook een foto van de koelbox! En Hes, niet ziek geworden op de boot? Hoop het voor je! Moet waanzinnig zijn geweest, die walvis.. Bizar machtige beesten.

Dikke kus!

• 05 September 2011 - 07:49

Hilke:

ja, daar ben ik ook om jullie verhalen te volgen! Liep een beetje achter door gebrek aan tijd om er eens rustig voor te zitten, maar heb nu ook lekker vakantie!
    Jullie hebben al veel beleefd, zeg. Gaaf hoor.
    Hes, respect dat je überhaupt met dat bakbeest van een auto rijdt! haha.

X

• 05 September 2011 - 12:52

Dave:

45 graden!?!...Pffff

• 06 September 2011 - 13:00

Pleuni:

Wow wat ontzettend cool: een walvis!! Oh jullie maken me echt met de dag jaloerser op jullie reis!!
    Wat een ontzettende gave dingen zien/beleven jullie!!

XXX