dag 3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: abelenhesteropreis

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

31 Augustus 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Dinsdag 30 augustus
Ik ben wakker ik ben wakker ik ben wakker! Wat gaan we doen? Oh... het is half 4... Ik ben wakker ik ben wakker ik ben wakker! Oh... 5 uur... Nou, toch een jetlagje dus! Om kwart over 6 stuiterde Hester het bed uit om haar tassen opnieuw te organiseren. Om half 8 waren we buiten. En oh, wat was het koud! Nou, heimwee krijg je hier niet, het weer was precies hetzelfde als thuis!
Eerst koffietje gehaald en op naar Pier 33 om de boot naar Alcatraz te nemen. We gingen in eerste instantie met het openbaar vervoer, maar belandden uiteindelijk al lopend met een giga omweg op de plaats van bestemming. Bestelde kaartjes opgehaald, ontbijtje op en de boot op.
Rondgelopen op Alcatraz en de audiotour gedaan. Een kind kan de was doen, maar Hester presteerde het om totaal verkeerd te lopen tijdens de audiotour. Het weer klaarde tijdens ons verblijf op het eiland op en de zon brak door. Wat fijn!
Terug op de kade gewandeld naar Fisherman's Warf, voornamelijk een berg voederplekken, toeristenwinkels en dus toeristen. Op Fisherman's Warf wat gegeten (natuurlijk krab) en stukkie verder gekuierd en onder andere een duikboot uit de tweede wereldoorlog bewonderd. Helaas waren er geen zeeleeuwen te zien. Hup de kabeltram in! Helemaal Powellstreet af, naar het eindpunt. Daar ontdekte Abel de natte droom van elke man: de iStore! Twee iPads rijker (slechts 1 voor ons) hobbelden we naar het hotel om de boel op te bergen.
Hester wilde persé oesters eten, dus zijn we na de pittstop in het hotel met de BART (ja Bart, alweer ;-)) naar het ferry-gebouw gegaan, om vervolgens enorm decadent aan de bubbels met oesters te hebben gezeten. Uitzicht op de baai, prima!
Op naar de BART voor de terugweg...dacht Hester... Het bleek dat de Giants speelden, honkbal. Abel benaderde al stuiterend wat fans, die ons vriendelijk stimuleerden om mee te lopen naar het stadion, 2 kilometer verderop. Uiteindelijk voor 40 dollar anderhalf uur honkbal gekeken, maar vooral van de sfeer gesnoept! Wat een verschil, er is maar heel weinig getier en gevloek in dat stadium!
Iets over de helft van de wedstrijd zijn we vertrokken naar het hotel. Stuk lopen (dat hadden we nog niet genoeg gedaan namelijk), en gezellig de BART in. Nu is het half 11 en liggen we met de beentjes omhoog en een biertje op bed.
Morgen gaan we de auto halen en touren!

• 31 Augustus 2011 - 06:19

Rich:

Klinkt als een geslaagd begin van de vakantie! Whoeoeoe! Geniet! X

• 31 Augustus 2011 - 07:09

Eva:

Er klonk hier vanmorgen een klein vreugdekreetje na het lezen van jullie bericht over de IPad :-)
    Veel plezier schatjes!

Whoehoe!!!!
    Fear the beard....

• 31 Augustus 2011 - 12:46

Pleuni:

Cool!! En dat op een eerste vakantiedag! Dat gaat nog wat beloven (ook voor ons thuisblijvers, want dan worden heel veel gave/mooie verhalen). Geniet er nog lekker van met zijn tweeën en keep us posted!
    Kan niet wachten op een update!

XXX

• 31 Augustus 2011 - 20:53

Dave:

Hoppa...gelijk een baseball wedstrijd bijgewoond! Jullie zijn al goed Amerikaans bezig! Veel plezier X

• 01 September 2011 - 07:50

Sam: