dag 1 en 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu dag 1 en 2 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

dag 1 en 2

Door: abelenhesteropreis

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

30 Augustus 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Zondag 28 augustus
Na te hebben gelambald en nog even het gras gemaaid, zijn we om 15.32 uur opgehaald door de ouders van Hester. We zijn naar het hotel bij Brussel Airport getuft, hebben onze bagage binnen gezet en zijn met z'n vieren gaan eten vlakbij de grote markt in Brussel centrum.
Vervolgens hebben we met z'n tweetjes nog even rond gekuierd en koffie gedronken, om vervolgens de trein te nemen (jaja, de trein!) naar Zaventem.
De hotelkamer was erg luxe en we hebben prima geslapen.

Maandag 29 augustus
Vroeg opgestaan, net de shuttle naar de luchthaven gegaan en we stonden rond 08.15 op de luchthaven. Er zat een erg domme grondstewardess achter de balie, die in eerste instantie dacht dat we naar New York vlogen (vrij duidelijk dat er San Fransisco stond op de voucher) en vroeg vervolgens of het in Californië ligt...
Er bleek ook nog iets te zijn met een soort van rondje rennen op Montreal, nou dat hebben we geweten! Maar daarover meer.
Tot ons grote verdriet deden de televisieschermpjes van ons het niet. De buren konden fijn een filmpje kijken, wij mochten het doen met de wereldkaart. Hollee!
Na wat ondefinieerbare pasta naar binnen te hebben gewerkt, een wrap en wat pretzels, zijn we na 7,5 uur geland op Montreal. Hier moest iedereen het vliegtuig uit.
In anderhalf uur tijd moest je eerst door de Canadese douane, vervolgens als een idioot je bagage zoeken tussen gezellig snuffelende drugshonden, je bagage weer ergens neergooien, naar buiten rennen (waarbij Abel letterlijk naar buiten is gerend om voet op Canadese grond te zetten), opzoeken bij welke gate je moest zijn en weer door de bagagecontrole voor je handbagage (uiteraard zat er bij Hester water in haar tas), en weer boarden. Gezellig! Om weer op dezelfde stoel te belanden als deel 1, met een schermpje dat het niet doet. De steward was zo slim om het dit keer om te roepen. Na drie kwartier geland op Toronto waar alweer een reis tegen de klok begon, omdat we door de Amerikaanse douane moesten, heel weinig tijd hadden en chagrijnige douaniers.
Maar goed, op onze sokken, met schoenen in de hand net op het nippertje in het vliegtuig beland. Hier hadden we opeens geen plekken naast elkaar. Gedoe gedoe gedoe. Verder prima vlucht van 5 uur. Geland in San Francisco en we hoefden niet meer door de douane. In de BART (soort van metro) gestapt.
Ons hotel is een Best Western bij Union Square, met erg vriendelijk personeel. Net hebben we een hapje gegeten en nu (we zijn al 25 uur wakker) gaan we lekker douchen en slapen. Morgen naar Alcatraz!

• 30 Augustus 2011 - 07:08

Rich:

Jeej! Jullie zijn er!! Geniet ervan lieverds! Jullie gaan een topreis maken!
    X

• 30 Augustus 2011 - 09:25

Femke/Huub:

Mooi dat jullie nu in SF zijn! Maar waarom moesten jullie eigenlijk in Montreal landen? Is daar nog iets over gezegd? Natuurlijk kwam je toen te laat in Toronto aan! Hoe dan ook, pas er voor op dat je niet in Alcatraz blijft hangen!

• 30 Augustus 2011 - 09:49

Femke Van De Sandt:

Wat een gedoe! Ik zie jullie al hollen en rennen om dan weer op je oude stoel te belanden, [als ik het goed begrepen heb]! Wisten jullie voor die tijd al van het rondje Montreal??? Hebben jullie in ieder geval de nodige lichaamsbeweging gehad! Nu eerst maar lekker slapen en dan genieten! Kus

• 30 Augustus 2011 - 10:23

Bart:

Doe de BART man...
    Veel plezier!

• 30 Augustus 2011 - 12:55

Manon:

In Montreal én Toronto overstappen??? Ik vond 1x overstappen in Washington DC al een drama (wij hadden ook nog geen 2 uur overstaptijd) en de douane daar was ook al zo chagrijnig. Ik denk dat Amerikaanse douaniers daarop uit worden gezocht. Maar dat mag de pret niet drukken. Ben heeeel erg benieuwd naar al jullie reisverslagen.
    Veel plezier!

• 30 Augustus 2011 - 18:22

Sam:

Lekkere start, maar dan heb je het ook maar gewoon gehad!
    Geniet in SF, maar houd Abel in de gaten bij al die boys. Vertrouw 'm voor geen meter!;-)
    Groeten aan Al Capone!!

• 31 Augustus 2011 - 12:44

Pleuni:

Maar je bent er en dat is het belangrijkste.

XXX