Dag 3: Roadtrip naar Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 3: Roadtrip naar Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 3: Roadtrip naar Key West

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

29 December 2021 | Verenigde Staten, Key West

Om 08.30 zitten we redelijk fris en fruitig aan een heerlijk ontbijt. We pakken de zooi in (letterlijk), frotten alles in de achterbak en gaan er vandoor. Eerst rijden we door Miami Beach. Het valt ons wat tegen. Veel gebouwen hebben achterstallig onderhoud en de auto’s zijn volgens Cas ook niet gaaf genoeg. Helaas.
Door naar Wynwood, de wijk met alle muurschilderingen. Prachtig! Abel en ik zijn het er over eens: Hier willen we nog eens terugkomen. De kinderen vinden het maar zozo, na 4 muren hebben ze het wel gezien.

De trip wordt vervolgd…. Door naar Key West! Een route die in principe een kleine 4 uur duurt, maar door files toch bijna 6 uur in beslag neemt. Er valt weinig over te schrijven. Je rijdt van eiland naar eiland, veel palmbomen, en vooral veel asfalt.
Aangekomen bij het Blue Marlin Motel, duiken de koters het zwembad in en wij drinken lekker een biertje. Na een frisse douche hijsen we ons in een iets fatsoenlijkere outfit en lopen naar Duvalstreet. Dit is the place to be. We zitten letterlijk om de hoek met ons motel. Duvalstreet ziet er wat victoriaans uit met leuke gekleurde huisjes. Er is veel te koop en er zijn veel barretjes en restaurants. COVID bestaat hier denk ik niet. Mensen dansen, eten en drinken alsof het 2019 is. Wij passen toch wat op, we zoeken de drukte weinig op. Uiteindelijk eten we helaas een matig maal, maar met een lekker ijsje als toetje wandelen we weer terug. Op naar een nieuwe dag.