Dag 4: Key west - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 4: Key west - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 4: Key west

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

30 December 2021 | Verenigde Staten, Key West

Wat knorrig staat de helft op. Matig geslapen. We zitten weer rond half 9 aan het ontbijt en besluiten een tour op het eiland te doen. We gaan eerst naar Fort Taylor, een fort dat vroeger als bescherming diende tegen invallen vanaf zee. Het geeft een mooi inkijkje in het soldatenleven van weleer. Cas geniet er met volle teugen van. Vervolgens rijden we langs het huis van Hemmingway, the Little white house van president Truman en een vuurtoren. Geen van allen kunnen ze ons bekoren. We moeten nog langs de drogist voor muggenspul, tandpasta en meer klein spul. Abel gaat op zoek naar Champagne voor oud en nieuw.
We rijden terug naar ons motel. Daar krijgen we de tip om bij ‘Dj’s Clam Shack’ kreeft te gaan eten. Dus dat gaan we doen. Klein half uurtje wandelen en daar aangekomen smikkelen de kinderen van een hotdog en wij van een broodje vol met kreeft. Heerlijk! We verbazen ons wel over de prijs van eten en drinken hier, het is schrikbarend verhoogd sinds onze vorige rondreis.

We gaan terug naar het Motel. Hester besluit met Cas naar het strand te gaan en abel gaat met Jasmijn naar het zwembad. Het strand valt wat tegen (veel rommel vanuit de zee, takjes, waardoor je er niet fijn in kunt), dus Hester en Cas voegen zich bij de overige 2. Na lekker een paar uurtjes te hebben gepoedeld, hijsen we ons weer in een fraaie outfit en gaan bij een strandbar lekker een cocktail drinken. Abel en Cas spelen een spelletje Keer op Keer, Jasmijn is Jasmijn en Hester maakt foto’s.
Tegen half 7 wandelen we wederom Duvalstreet op om naar Sloppy Joe’s te gaan. Hier nuttigen we een… sloppy joe en luisteren we naar live muziek. Daarna lopen we terug, om onderweg nog een ijsje te halen als afsluiting. De kinderen liggen nu heerlijk te slapen. Morgen vertrekken we naar onze volgende plek!