Dag 2: Miami - Brickel en Little Havana - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 2: Miami - Brickel en Little Havana - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 2: Miami - Brickel en Little Havana

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

28 December 2021 | Verenigde Staten, Miami

Na een redelijk korte nacht was het hele spul wakker rond 9 uur plaatselijke tijd. Jasmijn had om half 6 al aan ons bed gestaan met de mededeling dat ze honger had. Die is met een koekje weer naar bed gedirigeerd en heeft heerlijk doorgesnurkt.
Vandaag staat de ochtend in het teken van auto halen. Bij Hertz zijn we na een minuut of 20 aan de beurt en krijgen een prima 4WD mee. Wel een onbetaalbaar autostoeltje voor Jasmijn, dus we spreken af dat we bij de Walmart een nieuwe kopen en deze van Hertz z.s.m retourneren. Zo gezegd, zo gedaan. Hop de Walmart in, alwaar Hester voor de proviand zorgt en Abel voor al het overige. Prompt zijn we elkaar kwijt. Maar, na een half uur zoeken rekenen we af en rijden terug naar Hertz. Autostoel ingeleverd, en 90 dollar bespaard. We blijven tenslotte Nederlanders.
Vanuit hier door naar het eigenlijke hotel dat we hadden geboekt in de wijk Brickel. Daar aangekomen wordt onze auto keurig geparkeerd en de bagage op een karretje naar boven gebracht. Snel wat uitpakken en op jacht. We lopen door Brickel en vooral Cas vergaapt zich aan de mooie auto’s en de hoge gebouwen. Jasmijn danst letterlijk door Miami en krakeelt uit volle borst ontzettend vals de nieuwste nummers van K3. We lunchen met pancakes voor de kindjes, een clubsandwich voor Abel en een avocadoboterham voor Hester.
We besluiten naar Little Havana te gaan. Na 10 minuten stiefelen voelen we ons niet helemaal fijn bij de route die we lopen en we besluiten een Über te nemen. Wat een uitkomst! Kost geen fluit en superveilig en overzichtelijk systeem.
Little Havana is een van oudsher Cubaanse wijk vol met salsamuziek, Mohitos, lekker eten en 384 sigarenwinkeltjes. We eten een hapje en drinken een Mohito (de kinderen uiteraard niet). Met behulp van onze nieuwe vrienden van Uber zijn we rond 20.15 terug in het hotel. De kinderen slapen in mum van tijd en ook wij doen om 21.30 het licht uit.