Dag 1: Amsterdam-Helsinki-Chicago-Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Dag 1: Amsterdam-Helsinki-Chicago-Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Dag 1: Amsterdam-Helsinki-Chicago-Miami

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

27 December 2021 | Verenigde Staten, Miami

Dag 1: Dit is onze reisdag. Na veel vijven en zessen hebben we een soort van acceptabele vlucht met 2 keer overstappen. Jacco haalt ons om 07.30 keurig op tijd op. Op schiphol moeten we allerlei papieren laten zien rondom Covid, naast de paspoorten. We doorstaan de test glansrijk en wandelen, na een kop koffie, het eerste vliegtuig in. Na ruim 2,5 uur landen we in Helsinki waar we anderhalf uur overstaptijd hebben. Hester dacht dat het een kleine luchthaven zou zijn... nou mooi niet dus. Sprintje trekken en we kunnen zo instappen in een groot vliegtuig, na weer eerst 2827000 coronapapieren te hebben laten zien. We hebben een uur vertraging bij het opstijgen, onder andere door ijs op de vleugels. Het is hier -15 buiten. Uiteindelijk stijgen we op om 9,5 uur later, na een prima vlucht met 2 zich keurig gedragende kinderen, te landen in Chicago. Door de vertraging moeten we hier ook doorracen. We moeten door de Amerikaanse douane, koffers halen, weer inchecken, met een trein en dan nog even een eind sjouwen. Keurig op tijd met 2
kinderen die lekker hebben kunnen bewegen
stappen we het laatste vliegtuig in. Als we landen is de locale tijd 00.30 uur en in Nederland 06.30 uur. Jasmijn zit te slapen op Abel zijn schoot en cas hangt half slapend tegen hem aan. Gelukkig hebben ze beiden in het vliegtuig wat kunnen slapen. Na een uur wachten hebbe we de bagage en vallen ons hotel op de luchthaven binnen. Alleen de Subway is open, daar haalt Hester nog een broodje voor Abel en zichzelf. Vervolgens gaan we eindelijk slapen.

• 31 December 2021 - 11:47

Femke:

Leuk, leuk, leuk! Maar mensenliefde, wat een reis!