Aapjes kijken in het hippiedorp - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Aapjes kijken in het hippiedorp - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Aapjes kijken in het hippiedorp

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

22 Mei 2014 | Indonesië, Ubud

Eergisteren zijn we van yogya naar Denpasar gevlogen, waar we na wat onderhandelen voor een niet al te slechte prijs in de taxi zijn gestapt en naar onze 'HomeStay in Ubud zijn gebracht.
De naam zegt het al, we verblijven bij mensen thuis. We hebben onze eigen 'joglo', maar de eigenaren wonen naast ons. Cas kan hier heerlijk spelen, onder andere met het dochtertje van de eigenaar.
Ja, het verschil tussen Java en Bali is groot. Buiten het feit dat de prijzen dubbel zo hoog liggen en het Boeddhisme hier hoogtij viert, komen we opeens op elke straathoek toeristen tegen, is er westers eten, is eigenlijk alles veel westerser, signaleren we de eerste bedelaars en worden we onder de voet gelopen door mensen die je taxichauffeur willen zijn.
Ubud is leuk. Echt, wat een gezellig dorp! Judy zou zich hier op haar blote voetjes wekenlang vermaken. Lekker de hippie uithangen, yoga, chakra zoektochten, reggaebars, wierook, lange en zwierige rokken en diepgaand lullen.
Gisteren beetje rondgewandeld en hapje gegeten. Vandaag verder gewandeld, koffie gedronken, bier gedronken, en naar Monkeyforest geweest. In dit heilige bos, oerwoud, leeft een apenkolonie. Daarnaast zijn er enkele zeer belangrijke tempels, een begraafplaats en een arena. Cas vond de apen fantastisch. Hij keek zijn ogen uit, lekker veilig bij papa op de rug.
Het hele cemtrum hebben we doorgelopen, tempels en paleizen bewonderd, en de dag afgesloten met een lekker hapje in... Een hippietent.
Morgen is het tijd om meer richting kust te gaan. Op cas zijn snoet na, zijn we namelijk nog erg bleekjes.
Zonnetje en zwembad.... Hier komen we!

• 22 Mei 2014 - 19:14

Annelies:

Klinkt goed, lekker zweverig ;). Ik was hier in 1998, maar toen was het nog niet zo druk. Monkey forest is leuk. Veel plezier!

• 22 Mei 2014 - 20:27

Bas:

Heerlijke verhalen! Echt enorm jaloers, al gun ik het jullie wel natuurlijk ;-) X

• 22 Mei 2014 - 20:52

Jolien: