Op chanternel in Sanur!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu Op chanternel in Sanur!! - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

Op chanternel in Sanur!!

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

30 Mei 2014 | Indonesië, Sanur

Maandag zijn we gearriveerd in Sanur. Enorme hotelkamer, balkon, prima zwembad en in het zuidelijke deel van de boulevard. De afgelopen dagen hebben we in de ochtend lekker stukken gewandeld door het dorp en een drankje gedaan op het strand (cas heerlijk un het zand gespeeld). Helaas hebben we ook wat buien op onze poezelige hoofdjes gehad, maar dat mag de pret niet drukken.
Cas sliep heerlijk in de middagen, terwijl wij ofwel een massage namen of met een boekje aan het zwembad vertoefden.
Eind van de middag of begin van de avond klom Cas in de draagzak en hebben we verschillende strandtentjes uitgeprobeerd voor een hapje en drankje. Je hebt prachtige uitzichten!!
Blue Cafe is de favoriet bij Cas. Hier is live muziek en meneer begon al in de draagzak te rocken.
Een avond hebben we een nanny laten komen met hele goede referenties, en hebben we een avond samen kunnen eten en heerlijke cocktails gedronken, terwijl Cas thuis werd bezig gehouden. Naar wat we begrepen wat hij zo druk met indruk maken op de nanny, dat hij zowaar een vol bord eten naar binnen heeft gewerkt!
Het jammere aan Sanur is, dat de vervuiling van dit eigenlijk prachtige eiland erg zichtbaar is, doordat elke 100 meter ergens wel een bergje afval te zien is. Er is duidelijk sprake van meer afval dan men kan verwerken. Wat wel een charme is, is dat het toerisme, ook al is het de bron van inkomsten, nog heerlijk kneuterig is. Weinig hippe zaken, maar lekker barretjes en strandtentjes die passen binnen het beeld van het eiland.

Het reizen met een dreumes is ons heel goed bevallen. Natuurlijk is je vakantie anders. Je ziet en doet vele malen minder dan wanneer je met z'n tweetjes reist, ook zijn veel dingen niet goed mogelijk, zoals duiken. Jeleeft, reist en slaapt wat luxer, maar alsnog kan je budget hier in Azië laag blijven. Je moet je verwachtingspatroon geregeld bijstellen en bij ons bleek Cas het beste te gedijen bij zijn gewone structuur, in slaap vallen als we niet in de kamer waren en alles zien als een mogelijkheid om te spelen. De Alecto Babyfoon was een enorme uitkomst, omdat deze een groot bereik heeft en Cas op die manier in alle rust in slaap kon vallen. Ook het van te voren dingen regelen en de mogelijkheid om een avond met z'n tweetjes weg te kunnen (thuis al deze nanny gevonden), zijn een aanrader. Na een paar dagen waren we alledrie gewend aan de warmte, traagheid van het bestaan hier en hebben we maximaal plezier gehad van en met elkaar.
We gaan zo naar het vliegveld om te beginnen aan de terugreis!

Bedankt voor alle leuke reacties en op naar de volgende trip!

• 30 Mei 2014 - 08:25

Marianne:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad! Nu nog "even" de terugreis naar een gelukkig weer zonnig Nederland. Groetjes van mij.