The bogor experience! - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu The bogor experience! - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Hester en Abel (en Cas) - WaarBenJij.nu

The bogor experience!

Blijf op de hoogte en volg Hester en Abel (en Cas)

12 Mei 2014 | Indonesië, Bogor

Zaterdag 10 mei vlogen we om half 10 vanuit Dusseldorf. Hele goede plaatsen en twee extra stoelen. Superhandig! Not. Optie 1: Cas op stoelen slapen (resultaat: Cas bijna op de grond). Optie 2: een van ons lekker liggen (resultaat: de armleuningen op de eerste rij kunnen niet omhoog). Optie 3: zooi op de stoelen en blij zijn dat er niemand naast ons zit die snurkt of stinkt.
Cas goed geslapen, overstap in Abu Dhabi, cas goed gespeeld en vlucht nummer 2. Deze begon met een uur vertraging (wij zaten al vroeg in het vliegtuig en hebben dus anderhalf uur naar de zandbak gestaard). Vervolgens prima vlucht. Cas wederom lekker geslapen. Het laatste half uur was hij het beu en daar mocht dan ook iedereen van meegenieten. De medepassagiers vonden meneer vooral schattig dus een probleem was het niet.
Aangekomen in Jakarta, een taxi genomen en meteen naar Bogor gereden.
Meteen gaan slapen, het was hier tenslotte al half 2. Om half 12 vanochtend werden we alledrie wakker. Hup in de kleren en op naar de Mall, want er moesten bier en luiers worden aangeschaft, gezien ons alcoholvrije hotel. De Mall was 10 minuten lopen. Nou, welke idioot dat heeft verzonnen weten we nog niet, maar we waren een uur onderweg. Stoepje op (buggy sjouwen), stoepje af (buggy sjouwen, de stoepjes zijn rustig 60 cm hoog), en dat ongeveer 300 keer. De volgende tocht gaat met de draagzak.
Onderwijl heeft Cas 2 liter water naar binnen geslobberd en ontbijtkoek gegeten. In de mall goed geslaagd en beland in een Indonesische variant van KFC. Cas een liter sap, een muizenbeetje rijst en een priegelstukje kip, wij lekker gegeten.
Terug hebben we een soort van mini-hop on -hop off- busje geprobeerd. Tussen de locals en we waren zo bij het hotel.
Heren middagdutje, dame op het balkon. Helaas verdreef de eerste onweersbui van de dag Hester naar binnen. Vervolgens aan de wandel gegaan en in de buurt van het hotel goed gegeten. Abel een nasi goreng special (met kipstukken, ei, etc), Hester mie ayam special (mie, soep, groente, kip). Cas met zijn gemier (had gelukkig wat sultana naar binnen gepropt) aan de gebakken banaan. Sap voor meneer (2 stuks welteverstaan) en een biertje voor ons. Het einde van het liedje was dat cas mee heeft zitten eten van de maaltijd van Hester, die op haar beurt weer de gebakken banaan verorberde. Heerlijk gegeten, voor slechts 10 euro, alles bij elkaar. Vervolgens op zoek gegaan naar cheesecake (er zitten hier allemaal taartwinkeltjes) en thuis gekomen met, naar wat later bleek, letterlijk kaastaart. Vies! Die is uiteindelijk voor een groot deel door Cas naar binnen gewerkt, het smaakte hem wel. Nog wat rozijntjes, douchen en Bumba en meneer is weer in Dromenland. Wij hebben nog even lekker een serie gegeken met een helaas warm biertje, bij gebrek aan koelkast, koud water of wat dan ook.
Morgen gaan we de botanische tuinen ontdekken. Het schijnt enorm groot en prachtig te zijn. In het kader van 'op t gemakske', zal morgen (buiten eten) niet veel meer dan dat ondernomen worden.

• 12 Mei 2014 - 18:57

Bart:

Foto's!!!!!!

• 12 Mei 2014 - 20:50

Huub Van De Sandt:

Dag schattebouten en -boutje,
    Mooi verhaal. Jullie hebben al veel meegemaakt in nauwelijks een dag! Volgende keer wel een mobiel koelkastje meenemen. Las dat -boutje niet alleen van kaas houdt maar ook van kaastaarten. Ik neem aan dat het Oude Boeren- was.
    O/Pa/Huub

• 12 Mei 2014 - 21:47

Femke:

Dag lieve kindertjes,
    Zo te lezen gaat het prima met jullie! Morgen op naar de botanische tuinen... Daar zullen jullie, als tuin-fanaten, wel van genieten! Hopelijk is de weg daar geplaveid!
    Kus voor jullie en een extra knuffel voor onze kleine prins!
    (Oma) Femke

• 13 Mei 2014 - 15:30

Eva:

Fijn dat de reis zo goed is gegaan met Cas. Geniet er maar lekker van!!